שלומי שי אמויאל – 10 עובדות על דבלין

שלומי שי אמויאל מציג עובדות שלא ידעתם על דבלין

שלום, שמי שלומי שי אמויאל ובמאמר זה אני מביא לכם עובדות על דבלין. מוכנים? בוא נצא לדרך! עיר הבירה של אירלנד דבלין הפכה במהרה לאחד מיעדי העיר לחופשות קצרות המתויירות ביותר באירופה. נראה בימים אלה שכל אחד וכולם היו שם, עשו את זה וראו הכל בדבלין. מלבד ביתם של גינס, טריניטי קולג', הטמפל בר ורחוב גרפטון, יש הרבה יותר בדבלין שנראה בהתחלה.

1. דבלין נקראת בגאלית Baile Atha Cliath ומתוארכת למאה ה-9. זה היה במקור יישוב ויקינגי.

2. בשלב מסוים רחוב או'קונל, הרחוב הראשי של העיר נחשב לרחוב הרחב ביותר באירופה.

3. דבלין היא גם מחוז וגם עיר אבל היא למעשה אחת המחוזות הקטנים מבין 32 המחוזות האיריים.

4. ראש הממשלה האירית נקרא An Taoiseach, שתורגם מילולית מגאלית פירושו "מנהיג"

5. ביתו של הפרלמנט האירי נמצא בדבלין ונקרא The Dail. שלוש המפלגות הפוליטיות הגדולות שבסיסן ב"דייל" הן Fianna Fail, Fianna Gael ו-Labour.

6. בדבלין יש פחות פאבים לראש אוכלוסייה מאשר בכל בירה אירופאית אחרת. מדהים אבל נכון!

7. הבית של The Dubs, כפי שהם ידועים בחיבה הוא Croke Park. The Dubs הם קבוצת הפוטבול הגאלית של דבלין. קרוק פארק מוכר כאחד מהאצטדיונים הטובים בעולם כולו בשל גודלו וצורתו שיוצרים אפקט אמפיתיאטרון טבעי.
8. בדבלין נמצא הפארק החיצוני השני בגודלו בעולם-פארק הפניקס. זהו הפארק הגדול באירופה והשני רק בעולם לסנטרל פארק בניו יורק.

9. הקהל הגדול ביותר שהתאסף אי פעם באירלנד התכנס בפארק פיניקס בשנת 1819 לעצרת בראשות דניאל או קונל הקוראת לחופש של אירלנד מדיכוי ושלטון אנגלי. למעלה מ-1.5 מיליון אנשים נלהבים התאספו לשמוע את או קונל מכריז "שהחופש של אירלנד לא שווה שפיכת טיפת דם אחת".

10. החופש של העיר דבלין הוענק רק למספר קטן של אנשים כולל נלסון מנדלה, U2 ובוב גלדוף. כבוד זה נושא את הזכות הבלתי רגילה לאפשר למקבליו לרעות כבשים ללא תשלום בסנט סטפנס גרין, אחד מציוני הדרך הידועים ביותר בדבלין.

לכתבות נוספות של שלומי שי אמויאל בתחום הנדל"ן.