יאיר מונקר – כך תרכשו רכב חדש

טיפים לרכישת רכב חדש – מאת יאיר מונקר

הגיע היום הגדול בו החלטתם לעבור לרכב חדש. אין ספק כי מדובר בהחלטה משמעותית ומאד משמחת וכדי שתבצעו עסקה כלכלית מחושבת ואחראית ריכזנו כאן טיפים חשובים לרכישת רכב.

קבעו תקציב להשקעה ברכב החדש

ההמלצה הראשונה שלנו לפני רכישה של כל רכב מכל סוג היא לבדוק את מסגרות התקציביות שלכם. לדעת במדויק מה ההון עצמי העומד לרשותכם לביצוע העסקה וכמה כסף תצטרכו לארגן באמצעות הלוואה לרכב, מימון בנקאי או הלוואה חוץ בנקאית לרכב.

מחיר תצוגה, מחיר מחירון ומחיר לקנייה

אם תיכנסו לכל אולם תצוגה של סוכנות רכב או יבואן רשמי תמצאו לצד כל מכונית שלט המסביר על המפרט ומציג את המחיר המבוקש. חשוב להדגיש כי למרות שמדובר באולם תצוגה מכובד –המחיר המוצג בהחלט אינו סופי והוא נתון למיקוח.

מצד אחד קחו בחשבון שאפשר להוזיל את המחיר באמצעות מו"מ ומאידך עלולות להיות הוצאות נוספות שלא מוצגות לפניכם כמו על הוספת שידרוגים כמו מערכות שמע ומיגון, אגרות ותוספות עבור צבע בהזמנה אישית או פינוקים שאינם כלולים במפרט.

המלצה נוספת וחשובה הנוגעת לקניית רכב חדש היא לבקר במספר אולמות תצוגה ולבחון מספר דגמים של רכבים בקטגוריה המבוקשת. תתפלאו כמה תוכלו ללמוד לאחר שתשלימו סיור שכזה.  בדרך זו תוכלו להשוות בין הרכבים השונים, להשוות מחירים ולהגיע "שלמים" יותר לרגע הרכישה.

נסיעת מבחן

בין אם אתם רוצים לקנות רכב חדש, רכב יד שניה, רכב ליסינג או רכב טרייד אין הקפידו על נסיעת מבחן. נסיעת מבחן תיתן לכם אינדיקציה לגבי מצבו הכללי של הרכב וכך גם תבחנו מידת הנוחות וההתאמה שלכם. חשוב לציין כי אם מדובר ברכב יד שניה, רכב חברה או רכב בכל עסקה אחרת שאינה קנייה של רכב חדש –כדאי לערוך את נסיעת המבחן עם "חבר" או בעל מקצוע שמבין קצת יותר מכם ברכב. לעיתים בדיקה כזו עשויה לחסוך לכם כסף רב וגם לא מעט טעויות.

רכב חדש – לאיזה מטרה?

אם יש לכם משפחה עם 5 ילדים ברור שלא תרכשו מכונית ספורט כדי שתשרת את הצרכנים של בני המשפחה. אם אתם עוסקים במסחר או במתן שירותים כמו תיקונים, התקנות ומחירה של מוצרים ברור מאליו שהרכב הראשון שלכם לא ישמש לצרכים פרטיים ומטרתו לסייע בתפעול העסק. אם חשבתם להתפרנס מנהיגה ולרכוש מונית –ברור שלא תזדקקו למשאית או טרקטור. זה נשמע מובן מאליו… מתברר שיש עדיין מספיק אנשים שלא יודעים להגדיר לאיזה מטרה ירכשו את הרכב החדש.

ולכן ברכישת רכב חדש חשוב ביותר להגדיר את מטרות השימוש והתאימו את דגם הרכב לאופי הנסיעות, בין אם מדובר בנסיעות עירוניות, בינעירוניות או נסיעות בשטחים חקלאיים.  בנוסף קחו בחשבון פרטים כמו צריכת דלק וגם כמה נהגים יעשו שימוש ברכב החדש.

ידני או אוטומט? בנזין, דיזל, היברידי או על גז?

אחת השאלות המרכזיות בקנייה של רכב חדש היא מידת ההתאמה שלו לצרכים שלכם ומהות השימוש. בנקודה זו חשוב שתלמדו על ההבדלים בין רכב עם גיר ידני או אוטומטי, תבדילו בין שימוש בדיזל לעומת דלק ותכירו גם מושגים חדשים כמו רכב היברידי ורכב העושה שימוש בגז.

מי אחראי?

קונים רכב חדש או רכב ליסינג/רכב טרייד אין? חובה לבדוק מי המוסך המורשה? מי אחראי לתיקונים? ומה היקף האחריות על הרכב החדש.

הכותב הוא יאיר מונקר.