אריה גולדין: דברים שלא ידעתם על בוגאטי

אריה גולדין מציג: עובדות מעניינות על מותג הרכב בוגאטי

אריה גולדין מומחה שיווק, מותגי יוקרה, חובב שעונים ומכוניות, מביא את הסיפור של מותג רכבי היוקרה הצרפתי בוגאטי. כתבה לכל חובב מותגים, היסטוריה וכלי רכב.  חברת רכב המובילה בוגאטי היא יצרנית צרפתית הפועלת למעלה ממאה שנה.

בוגאטי ידועה במכוניות ומכוניות מירוץ בעלות ביצועים גבוהים. אולי תופתעו לגלות שהמותג בוגאטי כולל כמה עובדות מעניינות. הנה כמה מהם שריכזתי עבורכם. לכל שאלה מוזמנים לפנות ואשמח לענות.

מטוס המירוצים של אטורה בוגאטי, מאת אריה גולדין

אם אתה מתעניין בהיסטוריה של אווירונאוטיקה, אתה תהיה מוקסם מהסיפור של "מטוס המירוצים" של אטורה בוגאטי. המטוס תוכנן לשבור את שיא מהירות הטיסה… ומכאן הקשר.

אטורה בוגאטי נולד במילאנו, איטליה ב-15 בספטמבר 1881. הוא בנה את מכונית המירוץ הראשונה שלו בגיל 18. בסוף המאה ה-19, הוא הפך לבעלים של חברת רכב במולסהיים, מחוז אלזס בצרפת. מאוחר יותר בחייו, הוא התמקד בבניית מכוניות מירוץ, רכבי תיור ומנועי אוויר – מנועים למטוסים. .

בשנת 1938, אטורה בוגאטי החל לעבוד על מטוס שיתחרה בגביע דויטש דה לה מורה. הוא היה אמור לשבור את שיא המהירות העולמי, אבל הוא מעולם לא טס. לאחר מספר שנים, הוא הוכנס לאחסון. בסופו של דבר, הוא נתרם לקרן מוזיאון חיל האוויר בקונטיקט.

כשהחלה מלחמת העולם השנייה, המטוס עדיין היה מפורק. למרבה המזל, הוא שרד את המלחמה מוסתר באסם צרפתי.

ריי ג'ונס, מומחה בוגאטי מארצות הברית, שלח את ה-100P לארצות הברית. בשנת 1970, מר סאליס מכר את המטוס לקונה אמריקאי. אותו קונה רצה להחזיר אותו למצבו המקורי. כתוצאה מכך, קבוצה של חובבים יצרה מחדש את "מטוס המירוץ של בוגאטי".

אטורה בוגאטי תכנן גם קרון רכבת ממונע מצליח, ה-"אאוטורייל". בנו ג'אן בוגאטי, נהרג באוגוסט 1939 בגיל 30, במהלך תיקון בוגאטי 57 ליד המפעל במולצהיים. לאחר מכן מצבה של החברה החל להתדרדר. במהלך מלחמת העולם השנייה נהרס המפעל.  מכאן תכנן בוגאטי מפעל חדש בפאריז ותענן סדרה חדשה של מכוניות. אטורה בוגאטי הלך לעולמו באוגוסט 1947. האגדה נשארה. החברה החליפה ידיים ובשנת 1977 היא אוחדה לחברה בשם מסייר-בוגאטי.

יזם איטלקי בשם רומנו ארטיולי רכש את השם היוקרתי בוגאטי בשנת 1987 והקים את חברת "בוגאטי כלי רכב בע"מ". ב-1989, התוכניות להחייאת בוגאטי התגבשו והמכונית הראשונה שנבנתה ונקראה בוגאטי EB110 GT, ופורסמה כמתקדמת ביותר טכנית שמעולם יוצרה. בעל בוגאטי EB110 המפורסם ביותר היה נהג המרוצים מיכאל שומאכר בעל 7 אליפויות עולם בפורמולה 1.

בוגאטי ויירון

חברת פולקסווגן רכשה את הזכויות לייצור מכוניות בוגאטי בשנת 1998 ובאמצעות חברת איטלדיזיין החלה לייצר את בוגאטי EB118,  שהתאפיינה במנוע בעל 555 כוחות סוס וצורת W עם 18 צילינדרים. הרכב הייחודי הוצג בתערוכת הרכב של פריז.

בשנת 1999 הוצגה בוגאטי EB 218 בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה; מאוחר יותר באותה שנה הוצגה בוגאטי 18/3 סיריון בפרנקפורט. בתערוכת הרכב בטוקיו הופיעה שוב הבוגאטי EB 218 בשם בוגאטי ויירון והוכרזה כמכונית לייצור.

בשנת 2000 החלה לפעול תחת פולקסווגן חברת "בוגאטי מכוניות SAS" וייצרה את הבוגאטי ויירון, מכונית בעלת 16 צילינדרים עם 1,001 כוחות סוס.

ביולי 2005 הודיעה החברה ששמה הרשמי של המכונית יהיה בוגאטי ויירון 16.4. נאמר כי המכונית נבנתה במפעל חדש לחלוטין של בוגאטי במולצהיים, צרפת, וההזמנות הראשונות סופקו בתחילת 2006. המהירות המקסימלית שפורסמה ואושרה במספר בדיקות היתה 407.5 קמ"ש (0.3 מאך).

במרץ 2016 הציגה בוגאטי את מכונית הבוגאטי שירון, מחליפת הוויירון. באוקטובר 2020 הציגה בוגאטי את מכונית הבוגאטי בולייד, שלה מנוע עם 1,825 כ"ס (1,361 קילוואט) ומהירות מרבית של 500 קמ"ש (310 מייל לשעה). הבוליד היא מחזיקת התואר "המכונית המהירה ביותר בעולם" לשנת 2021.

אריה גולדין עובדות על המותג בוגאטי